søndag den 25. november 2012

Awesome!


Awesome!


Ja så sidder jeg her igen.. Det er noget tid siden jeg sidst lavede indlæg, og jeg vil igen vælge at bruge den gamle og dårlige grund "jeg har ikke haft tid" Jeg ved ikke helt om det passer, men lad nu det ligge. 

Jeg har længe haft lyst til at skrive lidt om kropslig udsmykning, da jeg synes det kan være ret så fascinerende. Jeg vil starte ud med tatoveringer. Jeg  elsker når folk for tatoveringer, fordi de betyder noget for dem. Der er ikke mange der kan bære store og farverige tatoveringer, derfor er jeg mest til de små, personelige tatoveringer. Jeg er selv ret sikker på jeg gerne vil have et par stykker eller fire, men så skal de også være velovervejede og små. Jeg elsker virkelig tatoveringer især fordi ikke alle har det, og selvom der er mange som har, kan man stadig gøre det til noget af sit eget. Efter min mening kan man udtrykke rigtig meget udfra tatoveringer, og så kan de være helt vildt smukke og specielle.. Du kan jo faktisk helt selv bestemme hvordan den/de skal se ud. 
Ordet 'Tatoo' (tatovering) stammer fra det polynesiske ord "Ta" som betyder "prægning af noget" og det Tahitiske ord "Tatau" som betyder "at optegne noget" tatoveringer har fundet sted i over 5000 år! Man har fundet en 5000 år gammel mand, med ikke mindre end 57 tatoveringer. Et af den var et kors, det siges at man blev tatoveret fordi man troede det havde en virkning, på feks. gigtknuder. Man har fundet mumier med tatoveringer, med fabeldyr og monstre. Tatoveringerne startede af kulturelle og religionske grunde og blev senere til en udsmykning.

Skal i have en? Og hvis hvordan skal den så se ud?













Hav det rigtig godt!

8 kommentarer:

  1. Jeg har tre tattooveringer. 1 stjerne på min hånd, en på maven og mit mellemnavn på mit håndled. Jeg skal have flere, mange flere!
    Fin blog du har ellers! (-: Du har skoret dig en fast læser!
    Ville være utrolig dejligt hvis du gad kigge forbi min blog. Og måske også blive fast læser? Den er rigtig ny og ikke så meget endnu, men det kommer! :-)
    hemmeligblogger.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Lyder fedt, hvis du har lyst kunne du sende nogle billeder? så kunne jeg måske poste dem ;-) Du har dig ihvertfald også en ny fast læser!

    SvarSlet
  3. Sende nogle billeder af mine tattooveringer? Det vil jeg da meget gerne :-)
    Ej, hvor dejligt, jeg er også fast læser hos dig nu!
    - Og det var ellers dit Tattoo indlæg, som gav mig inspiration til at skrive mit eget tattoo indlæg. God inspiration!

    SvarSlet
  4. Ja præcis og det lyder da godt så :-)!
    Tak :-)

    SvarSlet
  5. Der er altså nogle rigtig fine i mellem. Specielt den med datoerne i nakken, og den med skriften på armen.

    SvarSlet
  6. Spændende blogindlæg - fedt med noget historie :) Har selv en lille tatovering og regner med at få lavet en til snart. Man bliver sgu bidt af. Har også indimellem 'Tattoo Tuesday' på min blog.
    Du har lige scoret endnu en fast læser - kig endelig forbi hos mig :)

    // Nana Maria // http://nanamariaoo.blogspot.dk/

    SvarSlet
  7. tatoveringer er bare så cool. jeg er ikke så meget til de store, men vil super gerne have mit cpr-nummer stående på højre håndvrist. Også vil jeg gerne have et kors på en af mine fingre! ;)
    Er ret vild med din blog! Måske du vil følges, eller bare give lidt respons på min? :)
    http://anna-mitlivminetankermig.blogspot.dk/

    SvarSlet